PageRankMD

Posted: aprilie 5, 2011 in Uncategorized

PageRank a fost dezvoltat la Universitatea Stanford de către Larry Page (de la care își trage și numele[3]) și apoi și de Serghei Brin, ca parte dintr-un proiect de cercetare despre un nou gen de motor de căutare. Proiectul a demarat în 1995 și a dus, în 1998, la un prototip funcțional denumit Google. La puțin timp după aceea, Page și Brin au înființat firma Google Inc., compania din spatele motorului de căutare Google. Deși este doar unul din factorii care determină poziția rezultatelor căutării Google, PageRank continuă să furnizeze baza tuturor dispozitivelor de căutare ale motorului Google.[4]

PageRank se bazează pe analiza citărilor, teorie dezvoltată în anii 1950 de Eugene Garfield la Universitatea de Stat Pennsylvania; fondatorii Google citează lucrările lui Garfield în lucrarea lor originală. Analiza legăturilor web a fost dezvoltată întâi de Jon Kleinberg și de echipa lui, în cadrul proiectului CLEVER de la Centrul de Cercetare Almaden al companiei IBM.

Google ia în considerare doar legăturile de la situri ce au un PageRank („PR”) mai mare sau egal cu 4. Google consideră un link dinspre un sit drept un vot de încredere. Totuși Google evaluează valoarea acelui link la o valoare procentuală mai mică decât valoarea PR a sitului de unde provine acel link. PageRankul dat paginii A de către pagina B scade direct proporțional cu numărul de linkuri aflate pe pagina B. Între o pagină care are un PR de 4 cu numai 2 linkuri, și alta ce are un PR 6 dar are 5 linkuri, este indicat un link de la pagina cu PR 4. Conform lui Sergey Brin și Larry Page, cofondatori ai Google, PageRank-ul unei pagini se calculează conform formulei:

PR(A) = (1 – d) + d * SUM ((PR(I->A)/C(I)) unde:

  • PR(A) este PageRank-ul paginii A.
  • d este in general 0,85.
  • PR(I->A) este PageRank-ul paginilor I care conțin un link catre A.
  • C(I) este numărul de linkuri ale paginii I.
  • PR(I->A)/C(I) este valoarea PR pe care A o primește de la I.
  • SUM (PR(I->A)/C(I)) este suma tuturor valorilor PR pe care A le primește de la paginile care conțin linkuri către ea.
Comentarii
  1. Popa Ion spune:

    mmm … vreau sa imi fac si eu page rank la blogul meu … dar e nevoie de timp … oricum succes

  2. Rusu Mihai spune:

    timpul este un factor care sau ne sustine sau ne impiedica, oricum il depasim

Lasă un comentariu